Försäljningsvillkor

Generella upplysningar

Företagsnamn: Tradevision ApS                 
Org.nr: 39246252              
Adress: Vesterbro 21 E, 1. TH., 9000 Aalborg, Danmark

Betalning

Du kan använda de vanligaste betalkorten hos oss – bl.a. Visa, Visa Electron, Visa/Dankort och Mastercard.

Beloppet dras när varan skickas från vårt eget lager.

Leverans

  • Vi använder frakt via PostNord.
  • Alla varor blir levererade inom 1-2 dagar, nästa dag-leverans vid beställning innan kl 16:00.
  • Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)
  • Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
  • Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag du:

 

  1. Har mottagit din vara
  2. Fysiskt tar emot den sista varan, när det rör sig om ett avtal med flera olika varor, som är beställda i en order, och som levereras enskilt
  3. Fysiskt tar emot det sista partiet, eller den sista delen, när det rör sig om ett avtal om leverans av en vara, som består av flera partier eller delar

Du skall inom 14 dagar från mottagandet ge oss besked om att du önskar ångra ditt köp. Meddelandet ska ges på e-mail eller via telefonuppringning. I ditt meddelande ska du göra oss tydligt uppmärksamma på att du önskar utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att utnyttja vårt standardformulär för ångerrätt och skicka med den i returen. Detta hittar du medskickat med din orderbekräftelse/vara.

Du kan inte ångra genom att bara neka att ta emot varan utan att samtidigt ge oss ett tydligt besked om detta.

Retur

Du ska skicka dina orderreturer till oss utan onödig fördröjning och senast 51 dagar efter att du har meddelat oss att du önskar att ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta utgifterna i samband med returen av varan.

Vid retur är du ansvrig för att varan är förpackad på ett ansvarfullt sätt.

Du äger risken för varan från tidpunkten av varans leverans.

Varans skick när du sänder den i retur

Du ansvarar bara för eventuell minskning av varans värde, som kan skyllas på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt som den fungerar på. Med andra ord – du kan pröva varan på samma sätt som om du prövade den i en fysisk butik.

Om varan är provad utöver vad som är beskrivet ovan betraktar vi den som använd, vilket betyder att du vid ångrande av köpet bara får en del eller inget av köpebeloppet i retur, beroende på varans handelsmässiga värde.

För att få hela köpebeloppet i retur får du alltså göra detsamma som man kan i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte ta den i bruk.

Återbetalning av köpebeloppet

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat in till oss. Om det skulle förekomma en värdeminskning som du är ansvarig för dras denna ifrån ditt köpebelopp.

Om du utnyttjar din ångerrätt, återbetalar vi alla betalningar vi har tagit emot från dig, inklusive fraktkostnader (dock inte extra fraktkostnader som uppkommit på grund av ditt val av en annan leveransform än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder) utan onödig fördröjning och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi tagit emot ditt meddelande om ditt beslut att ångra detta avtal. Vi genomför en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om vi inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan dröja med återbetalningen till dess att vi tagit emot varan i retur, om du inte innan dess har givit oss dokumentation som visar att du har returnerat den.

Om du ångrar köpet skall varan sändas till:

Tradevision ApS

Vesterbro 21 E, 1. TH.

9000 Aalborg

Danmark

Vad ska jag inkludera i paketet som skickas tillbaka?

Du ska lägga med följesedeln eller ditt ordernummer eller ditt namn

Obs! Vi tar inte emot paket som sänds mot efterkrav.

Om det är något fel på varan (reklamationsrätt)

Köplagens felregler kan appliceras på varuinköp.

När du handlar på sports-headset.dk har du givetvis 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller reduktion av priset, beroende på den aktuella situationen.

Det är givetvis ett krav att reklamationen är berättigad, och att felet inte uppstått som en följd av ett felaktigt bruk av produkten eller annan skadligt beteende.

Hur snabbt ska jag reklamera?

Du ska reklamera inom “rimlig tid” efter att du upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet är upptäckt kommer reklamationen alltid att vara i tid.

Varan skickas till:

Tradevision ApS

Vesterbro 21 E, 1. TH.

9000 Aalborg

Danmark

Vi behöver följande information när du skickar varan till oss

När du returnerar varan vill vi att du anger vad problemet med varan är så detaljerat som möjligt.

Obs! Vi tar inte emot paket som sänds per efterkrav eller liknande.

Kom ihåg att varan alltid ska sändas tillbaka korrekt förpackad, och kom ihåg att få ett avsändningskvitto, så att vi kan betala tillbaka din fraktkostnader.

Vad gör vi med dina personuppgifter (integritetspolicy)

Innan du kan ingå avtal med oss behöver vi följande uppgifter:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress

Vi genomför registrering av dina personuppgifter för syftet att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos Tradevision ApS och bevaras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vid ett genomfört köp accepterar jag att mina uppgifter blir överförda till USA.

När det insamlas personuppgifter via vår hemsida, säkerställer vi att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilka upplysningar som samlas in och varför.

Retur

Innan du skickar tillbaka paketet skulle vi helst be dig att du skriver en e-mail till oss. På det sättet kan vi hitta den bästa lösningen för dig.

Vid eventuella returer skall varorna skickas till följande address:

Tradevision ApS                   
Vesterbro 21 E, 1. TH.          
9000 Aalborg 

Danmark

Med ditt returpaket ber vi dig bifoga ditt ordernummer för snabb expedition.